Sporty Girl Tag, een tag die bij mijn blog past.

Bloggers plaatsen soms wel eens tags op hun blog. Deze tag is eigenlijk een soort vragenlijst die je gewoon mag overnemen op je blog. Je beantwoord deze tag met jouw antwoorden. Deze Sporty Girl Tag is bedacht door Kelly. Ik hou enorm veel van sporten, daarom past deze tag perfect bij mijn blog.

De sportieve Sporty Girl Tag.

Wat voor sport beoefen je?

Op mijn blog vertelde ik je gisteren al over drie sporten die ik momenteel doe. Zo doe ik aan hardlopen, wandelen en workouts die ik thuis doe. In de toekomst zou ik misschien terug willen beginnen met fitnessen. Maar ik denk dat dit een beetje te veel is voor mijn lichaam… Plus ik heb ook niet zoveel vrije tijd.

Hoeveel uur per week sport je gemiddeld?

Euh moet ik daar echt op antwoorden? Want in mijn werkomgeving loop ik al veel rond. Maar goed ik tel het werkgedeelte even niet mee. Ik denk toch dat ik zo een 10-15uur per week sport. Best veel hé?

Ben je meer een Cardio meisje, of juist meer van Krachttraining, of helemaal zen met balansoefeningen?

Ik hou meer van cardio, krachttraining is niks voor mij. Zen balansoefeningen zijn ook wel leuk. Maar om zen te zijn hou ik het wel bij meditatie.

Sport je liever alleen of met anderen samen?

Beide. Bij hardlopen kies ik er voor om alleen te lopen. Dan kan ik zo hard lopen als ik zelf wel. Bij het wandelen heb ik graag dat er andere mensen bij zijn. Zo kan je samen genieten van een zonsondergang of een prachtig uitzicht. Bij workouts doe ik het soms samen met onze Diezel. Maar dat snapt hij nog niet zo goed. Met 2 sporten is vele leuker dan alleen.

Wat doe je als je geen zin hebt om te sporten? Bedenk je liever 100 smoesjes of kun je jezelf toch motiveren?

Ik smoesjes bedenken? Eun nee dank u. Ik schrijf zelfs artikels om geen smoesjes te gebruiken. Ik hou er van om te sporten en te bewegen.

Heb je een sport blunder die je kunt benoemen?

Ik denk dat iedereen wel eens een sportblunder heeft gehad. Zo ben ik bij het hardlopen al eens op sloffen vertrokken. Oeps, dat ging niet zo goed. Toen ik nog buikspieroefeningen deed, ben ik echt extreem gegaan. 100 buikspieroefeningen op 1 dag is echt niet goed. De dag erna kon ik niet meer wandelen of lopen. Ja toen voelde ik mij wel enorm dom.

Waar kun je je echt aan irriteren tijdens het sporten?

Ik kan mij echt ergeren als mensen naar je fluiten als je aan het hardlopen bent. Nee mannen dat is echt niet leuk! Of als je bijna valt op straat omdat er een steen uitsteekt…

Ben je van de sportieve gadgets en hypes zoals een activiteitenmeter, speciale apps op je telefoon  of een hartslagmeter?

Ja, ik heb sinds kort een activiteitenmeter. Daar ben ik super tevreden over. Ik gebruik deze vooral om te wandelen en te hardlopen. Vroeger gebruikte ik eerder apps op de gsm maar die vielen steeds uit. Nu gebruik ik dus liever een activiteitenmeter.

Heb jij een app of een sporthorloge?

Delen is leuk:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

7 Reacties

  1. 31 januari 2019 / 9:00 am

    Ik doe net als jij aan hardlopen en daarnaast 10 minuten hoelahoepen na het hardlopen. Dat is lekker makkelijk om even te doen.

  2. Frederique
    31 januari 2019 / 5:09 pm

    Leuk om te lezen. Het is inderdaad nog best wat veel uren als je het zo even optelt. Ik ben zelf niet zo’n sporter (helaas).

  3. 1 februari 2019 / 8:19 am

    10 tot 15 uur per week sporten? Petje af!!!

  4. 1 februari 2019 / 9:21 am

    10 tot 15 uur sporten per week is echt heel veel! Dat doe ik je niet na. Ik denk dat ik uitkom op een uur of 8.

  5. ingrid
    5 februari 2019 / 12:41 pm

    wat een leuke tag. ik draag sinds kort een activity tracker. best interessant hoeveel stappen je zet etc