Ik schreef al eens een soort gelijkaardig artikel over calorieën verbranden bij huishoudelijke taakjes. Want nu dat je al meer beweegt tijdens het huishouden. Wil je vast en zeker ook gaan sporten. Sporten is ook goed voor je spieren, je sociaal leven en je lichaam. Daarover vertel ik je binnenkort nog meer in een ander artikel. Maar goed bij welke sporten verbrand je nu heel veel calorieën?

Ik ging het even voor je onderzoeken en vergelijken met andere sporten. Zelf doe ik aan wandelen, hardlopen en vroeger al eens een workout. Die workouts ga ik binnenkort terug op pakken in het grote verlof. Om zo wat fitter te worden. Want eigenlijk wou ik zelf ook wel weten hoeveel calorieën je verbrand en welke sport zeker een goede keuze is als beginner.

Ik onderzocht 5 verschillende sporten.

Ik ga mijn gewicht even gebruiken als voorbeeld. Ik weeg ongeveer een 50kg van daaruit vertrek ik om mijn calorieën te verbranden.

1. Hardlopen.

Als ik 17 minuten hardloop verlies ik maar een 115 calorieën. Wat eigenlijk niet zoveel is. Op 34 minuten verbrand ik dubbel zoveel calorieën. Nu iemand die meer weegt als ik zal ook meer calorieën verbranden. Iemand die 65kg weegt zal een 140 calorieën verbranden. Het hangt natuurlijk enorm af van je gewicht en de snelheid in je lopen.

2. Wandelen.

Wandelen is echt mijn favoriete sport. Ja inderdaad wandelen is ook een sport. Je verbrand er trouwens meer calorieën meer dan tijdens het hardlopen. Bij 3uur en 36 minuten wandelen verbrand ik 1837 calorieën. Ik wandelde toen een 15,39km.

3. Fitnessen

Als ik 2 uurtjes ga fitnessen zou ik ongeveer een 500 calorieën verbranden. Natuurlijk hangt dit ook af van de oefeningen en het toestel. Bij fitness verbrand ik dus ietsje meer calorieën dan bij het hardlopen.

4. Fietsen.

Een uurtje fietsen lijkt mij ook wel eens leuk om te doen. Maar ik zou het dan eerder doen als een sociale sport om een beetje bij te babbelen met een vriendin. Bij een uurtje fietsen verbrand ik ongeveer iets meer als 320 calorieën.

5. Als laatste gaan we ook even badmintonnen.

Badmintonnen lijkt mij een gezellige sport om samen te doen met vrienden. Je verbrand er ook nog eens calorieën door. Zo verbrand ik op een uurtje badmintonnen een 200 calorieën wat eigenlijk niet zo heel veel is. Plus het is goed voor je sociale leven.

Conclusie over deze 5 sporten.

Dit zijn 5 verschillende sporten. Ik kwam tot de conclusie dat voor mij de geschikte sport om niet zoveel af te vallen is een half uurtje hardlopen. Maar ik ga het liefste wandelen. Tja en ik verbrand dan helaas veel calorieën. Maar voor jouw kan bijvoorbeeld een hele andere sport geschikt zijn om af te vallen of juist om niet af te vallen.

Het heeft ook heel veel te maken met je gewicht, welke sport je doet en hoelang je het doet. Maar calorieën ga je zeker verbranden. Welke sport doe jij?

Auteur

Schrijver, Creatieve persoon, wandelaar en geniet graag van het leven.

Geen reactie

  1. Je zou dan eigenlijk van alles een gelijke tijd moeten doen, dus van alles een uur of zo. En denk dat het belangrijk is om een sport te doen die je leuk vindt. Een sport alleen maar doen omdat je er veel calorieën mee verbruikt hou je nooit lang vok

Schrijf een reactie